fredag 2. august 2013

Från Abisko till Kebnekaise med springande fötter

Hej bloggen!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Det har inte hänt speciellt mycket förutom att tre av oss ur Stf personalen här i Abisko kände för att springa till Kebnekaise & Nikkaluokta! Vilket är 11 härliga mil!!! 

Jag, Lina P och Lina S tog oss ann den vackra kungsleden på vårt egna sätt och vis. Vi sprang helt själva under olika dagar och vi alla hade tur med väder och vind. Under min färd så häpnades jag över den otroliga varmen & över vårt magiska land och STF's fina stugor längst kungsleden. Jag sov en natt i Allesjaure där jag passade på att basta och bada i det klara fjällvattnet för att springa vidare till Keb dagen efter. Jag sprang i min egen lilla värld och jag tänkte många gånger: tänk att Sverige ser ut här...


Spegelblankt och underbart varmt & min slitna fötter väl framme i bastun Kebnekaise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar